Download
N/A Mbps
Upload
N/A Mbps
The landlord has not filled the internet speed yet. Ask them to clarify this.
Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.
Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.
Den Mietvertrag können Sie vorab und online bei jedem Angebot ansehen. Nach der Vertragsunterschrift finden Sie sie in der Applikation "Mein Wohnen".
Dank der Vermittlung des Mietverhältnisses über FLATIO brauchen Sie keine Angst zu haben, dass der Vertrag für Sie ungünstig wäre. Unsere Verträge sind so geschrieben, dass Sie in Ruhe und ohne jegliche Sorgen wohnen können! Einige Besitzer bevorzugen ihre eigenen Verträge, die aber so gestaltet sind, dass sie unseren Bedingungen entsprechen.
Warum Zeit mit persönlichen Besichtigungen verlieren? Nützen Sie die virtuelle Besichtigung. Sie können sich mehrere Wohnungen in ein paar Minuten ansehen und müssen dabei nicht einmal das Haus verlassen.
Für die Wohnungsangebote haften wir! Falls die Wohnung nicht so aussieht, wie sie sollte, erstatten wir Ihnen Ihr Geld zurück und sichern Ihnen eine Ersatzunterkunft in einem Hotelzimmer zu.
How you can cancel a reservation varies depending on what stage the reservation is in.
Is your reservation request still waiting for landlord approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!
However, suppose the owner has already approved your reservation request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the reservation before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the landlord accepts your reservation, their property is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.
Do you have an approved reservation and also a valid agreement? In order to cancel your reservation, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time and amount of refund depends on the type of cancellation policy).
The apartment is comfortable, well equipped and in a good location. There was no problem during the rental, we discussed all the necessary issues easily and quickly. I was very satisfied.
I have never met the Landlady, and we have only exchanged text messages. She instructed me well how to get in to the apartment and checked if I'm ok.
The Landlady has not provided me with a handover document, that is described in the contract and I regret I have not asked for.
On my departure I cleaned the apartment, however when I left, it appeared that cleaning is not meeting the Landlady expectations. She sent me an extra invoice, despite the fact, we have never discussed or agreed extra payments for cleaning services. I paid to close this discussion but it was disappointing experience and I took learning for future. I hope other people are more experienced so I wish them happy stay.
April 2022
The apartment corresponds to the description, the washing machine is not indicated, but it is.
Shops within walking distance, tourist spots within walking distance
Thanks for the hospitality
When I arrived the fridge was extremrly dirty, there where hairs in my bed everywhere.
The airco hardly works aswell.
The pictures might look good but please stay away here, it is not worth it
Afterwards the owner is blaming me that the fridge is dirty...unbelievable. It looks like they do this to allot of tentants if I see the previous reviews.