Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.
Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.
Den Mietvertrag können Sie vorab und online bei jedem Angebot ansehen. Nach der Vertragsunterschrift finden Sie sie in der Applikation "Mein Wohnen".
Dank der Vermittlung des Mietverhältnisses über FLATIO brauchen Sie keine Angst zu haben, dass der Vertrag für Sie ungünstig wäre. Unsere Verträge sind so geschrieben, dass Sie in Ruhe und ohne jegliche Sorgen wohnen können! Einige Besitzer bevorzugen ihre eigenen Verträge, die aber so gestaltet sind, dass sie unseren Bedingungen entsprechen.
Warum Zeit mit persönlichen Besichtigungen verlieren? Nützen Sie die virtuelle Besichtigung. Sie können sich mehrere Wohnungen in ein paar Minuten ansehen und müssen dabei nicht einmal das Haus verlassen.
Für die Wohnungsangebote haften wir! Falls die Wohnung nicht so aussieht, wie sie sollte, erstatten wir Ihnen Ihr Geld zurück und sichern Ihnen eine Ersatzunterkunft in einem Hotelzimmer zu.
How you can cancel a reservation varies depending on what stage the reservation is in.
Is your reservation request still waiting for landlord approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!
However, if the owner has already approved your reservation request and you are no longer interested in it, only Flatio customer support can cancel it within 24 hours of approval. After this period, the reservation request can also be canceled by the owner.
Do you have an approved reservation and also a valid contract? In order to cancel your reservation for FREE, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time depends on the type of cancellation policy).
Only downsides are that most closet space is already filled so you're left with only one with dificult sized drawers with a chair in front of it. And there's no vacuumcleaner, so there are always some crumbs and dust on the floor. Overall I really enjoyed my stay.
However, I did have some problems in the end with the owner. I stayed there with my cat and when I left there was probably some of the hairs left on furniture. The rest of the apartment was clean. So, in total the apartment was at least as clean as when I moved in, since there were hairs of the prior person in the bed, cut-off toenails in the bathroom etc. But here is where the problem started with the owner. He didn’t come when I left and then suddenly later, he sent me a message demanding ~60€ as a cleaning fee. I resisted, because on one side the apartment was not perfectly clean when I moved in either and on the other side the demanded fee was way too high. The owner insisted on this amount and started to threaten me if I don’t pay it immediately. I compared the price to the prices of professional cleaning services. I could only look at the one with information in English and I guess they were already above average, but they charged around half of that price for a whole apartment and this was only about using some sticky hair remover for the furniture. When I confronted the owner with the results from my search, he suddenly changed his mind and we made an agreement and I paid some amount just to settle this case. However, I wonder whether he is trying to get 60€ from every person that stays there and then only does the minimum cleaning and this issue could have been handled much better than in his aggressive way.