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StayProtection

Prainha Family Holidays

6 Personen
2 Schlafzimmer
2 Badezimmer
95 m2
WLAN
Ausstattung
avg. 1 920 
/ 30 Tage
inklusive Betriebskosten und Internet
StayProtection
Stay Benefits

Your stay in this property will be covered by our StayProtection package, with Stay Benefits included for all reservations under 180 days! Read more

Wohnung zu vermieten - Alvor
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Two bedroom apartment located in the exclusive Prainha Beach Club, a resort with a beautiful panoramic swimming pool with direct access to the ocean. Here you can enjoy the tranquility by the pool, stroll in the surrounding gardens and be dazzled by the beautiful beaches within a short distance, like Alvor Beach, Portimão and Lagos. (hidden) invites you to enjoy a wonderful family vacation in one of the most emblematic resorts in the Algarve!

→ Condominium
The apartment is located inside the Prainha Beach Club with 3 swimming pools and direct access to the beach.

→ Bedrooms
The apartment has a bedroom with a queen-size bed (with a private bathroom ) and one with two single beds - both with air conditioning

→ Bathrooms
The apartment has two bathrooms , one with a bath and shower and another with shower only.

→ Living Room
The living room has a TV, a comfortable sofa bed, air conditioning, a dining table and access to a private balcony with a dining area and lounging chairs.

→ Kitchen
The kitchen is fully equipped with a stove, oven, fridge, microwave, toaster, dishwasher, washing machine, kettle and coffee machine (coffee not included).

Additional Information:

→ The property is Self-Catered. Complimentary basic items are provided for your arrival, including first-day toiletries, toilet paper, etc. These items are offered on a welcome basis only - replacements or re-fills are not provided.
→ Bed and bath linen are provided according to the number of guests confirmed in the reservation. For stays longer than 7 nights, additional bed and bath linen will be provided for free at the check-in.
→ The Cleaning Fee included in your reservation covers the check-out cleaning only. Extra cleanings or fresh linens can be requested during your stay and are subject to an extra fee - these requests must be done with at least 24 hours in advance.
→ Check-in time starts at 16:00 until 22:00. Only one set of keys will be provided.
→ We are obligated by Portuguese law to collect our guest's Passport information.
→ Check-out must be done until 10am. Before leaving, please place the keys on the main table. Never leave them inside the lock or in the mailbox. Be aware that in case of loss or damage of the keys (or lock), a penalty fee will be applied.
→ Crib and baby chair are available upon request and subject to an extra fee.
→ Pools in operation, however may be under maintenance without notice from the condominium. The panoramic pool has hourly and seasonal hours of operation that can vary - opening in March / April and closing in October/ November. The other two swimming pools are open all year round.
→ Nighttime in person assistance with matters beyond the property's responsibility will incur a cost of €25 from 22:00 onwards and €50 from 00:00 onwards.


Please contact us for more information.

Zwei-Zimmer-Wohnung in der exklusiven Prainha Beach Club, ein Resort mit einem schönen Panoramapool mit direktem Zugang zum Meer. Hier können Sie die Ruhe am Pool genießen, in den umliegenden Gärten spazieren gehen und von den schönen Stränden in der Nähe, wie Alvor Beach, Portimão und Lagos geblendet werden. (versteckt) lädt Sie ein, einen wunderbaren Familienurlaub in einem der emblematischsten Resorts an der Algarve zu genießen!

→ Eigentumswohnung
Die Wohnung befindet sich innerhalb des Prainha Beach Club mit 3 Swimmingpools und direktem Zugang zum Strand.

→ Schlafräume
Das Apartment verfügt über ein Schlafzimmer mit einem Queen-Size-Bett (mit eigenem Bad) und ein Schlafzimmer mit zwei Einzelbetten - beide mit Klimaanlage

→ Bäder
Die Wohnung verfügt über zwei Bäder, eines mit Badewanne und Dusche, das andere nur mit Dusche.

→ Wohnzimmer
Das Wohnzimmer verfügt über einen Fernseher, ein bequemes Schlafsofa, eine Klimaanlage, einen Esstisch und Zugang zu einem privaten Balkon mit einem Essbereich und Liegestühlen.

→ Küche
Die Küche ist komplett ausgestattet mit Herd, Backofen, Kühlschrank, Mikrowelle, Toaster, Geschirrspüler, Waschmaschine, Wasserkocher und Kaffeemaschine (Kaffee nicht inklusive).

Zusätzliche Informationen:

→ Das Haus ist ein Selbstversorgerhaus. Bei Ihrer Ankunft erhalten Sie eine kostenlose Grundausstattung, darunter Toilettenartikel für den ersten Tag, Toilettenpapier usw. Diese Artikel werden nur als Willkommensgruß angeboten - Ersatz oder Nachschub sind nicht vorgesehen.
→ Bettwäsche und Handtücher werden entsprechend der Anzahl der in der Reservierung bestätigten Gäste bereitgestellt. Bei Aufenthalten von mehr als 7 Nächten werden zusätzliche Bett- und Badewäsche beim Check-in kostenlos zur Verfügung gestellt.
→ Die in Ihrer Reservierung enthaltene Reinigungsgebühr deckt nur die Endreinigung ab. Zusätzliche Reinigungen oder frische Wäsche können während Ihres Aufenthalts gegen eine zusätzliche Gebühr angefordert werden - diese Anfragen müssen mindestens 24 Stunden im Voraus erfolgen.
→ Die Check-in-Zeit beginnt um 16:00 Uhr und endet um 22:00 Uhr. Es wird nur ein Satz Schlüssel zur Verfügung gestellt.
→ Wir sind nach portugiesischem Recht verpflichtet, die Reisepassdaten unserer Gäste zu erfassen.
→ Der Check-out muss bis 10 Uhr morgens erfolgen. Bitte legen Sie die Schlüssel vor der Abreise auf den Haupttisch. Lassen Sie sie niemals im Schloss oder im Briefkasten. Bitte beachten Sie, dass bei Verlust oder Beschädigung der Schlüssel (oder des Schlosses) eine Strafgebühr erhoben wird.
→ Kinderbett und Kinderstuhl sind auf Anfrage und gegen eine zusätzliche Gebühr erhältlich.
→ Die Pools sind in Betrieb, können jedoch ohne Vorankündigung von der Wohnanlage gewartet werden. Der Panoramapool hat stündliche und saisonale Betriebszeiten, die variieren können - er öffnet im März/April und schließt im Oktober/November. Die beiden anderen Swimmingpools sind das ganze Jahr über geöffnet.
→ Für nächtliche persönliche Hilfe bei Angelegenheiten, die nicht in den Verantwortungsbereich des Hauses fallen, wird ab 22:00 Uhr eine Gebühr von 25 € und ab 00:00 Uhr von 50 € erhoben.


Bitte kontaktieren Sie uns für weitere Informationen.

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Equipment
Basic furniture
Sofabed
Sofa
Chair
Dining table
Coffee table
Desk
Wardrobe
Dresser
Walk-in closet
Cabinet
Mirror
Laundry essentials & Linen supplies
Fully prepared beds
Washing machine
Towels
Dryer machine
Iron
Ironing board
Clothes drying rack
Cleaning options
Sponge for dishes
Broom
Mop
Bucket
Dishwashing liquid
Cleaning cloth
All-purpose cleaner
Vacuum cleaner
Robotic vacuum cleaner
Regular cleaning service (included in rent)
Kitchen essentials
Utilities for eating
Utilities for cooking
Glasses
Mugs
Freezer
Fridge
Microwave oven
Oven
Dish washer
Electric kettle
Toaster
Blender
Coffee maker
Electronic devices
Air conditioning
Mobile air conditioning
Apple TV
Chromecast
TV
Beamer/projector
Hairdryer
Water heater (boiler)
Slow cooker
Hotplate
Gas cooker
Wine cooler
Ice maker
Playstation
Xbox
Nintendo
Other gaming console
Robotic lawn mover
Lawn mover
Printer
Scanner
Building matters
Balcony
Terrace
Central heating
Electric heating
Something for the kids
Baby crib
Bed for children
High chair
Electronic babysitter
Breath monitor
Stroller
Toilet seat
Potty
Baby bath
Changing table
Stool
Toys
Playground (outdoor)
Security features
Security lock
Security enter door
Smoke detector
CO detector
Vault
Standard door lock
Mosquito net
Window insect screens
First-aid kit
Subscriptions (included in price)
Cable TV
Netflix
HBO MAX
Amazon Prime
Apple TV+
Disney+
Hulu
YouTube TV
Spotify
Breakfast
Something little bit extra
Fireplace
Billiard
Barbecue
Swimming pool
Wooden barrel hot tub
Jetted whirlpool hot tub (jacuzzi)
Sauna
Garage
Bikes
Accessibility
Wheelchair access
Elevator
Shower grab bar
Shower seat
Shower chair
Stair lift
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Zimmer und Ausstattung
Shower icon
Bedroom 2
Show equipment
Shower icon
Badezimmer
Show equipment
Shower icon
Badezimmer 2
Show equipment
Living room icon
Wohnzimmer
Show equipment
Kitchen icon
Küche
Mietbedingungen
Miete und Betriebskosten When will I pay what?
1 920 
Kaution
0 
Betriebskosten und Internet
alles inklusive
Servicegebühr
Verfügbar ab
Min. Mietdauer
14 Tage
Maximal rent length
180 Tage
Verfügbar ab
31.08.2024
Regeln
Rauchen verboten
Haustiere verboten
Parties not allowed
Move-in and move-out times
Move-in time
15:00
Move-out time
11:00
StayProtection for Tenants

Every time you rent through Flatio, you're automatically covered by our StayProtection package.

  • Move-in Guarantee
    ensuring you'll always have a place to stay, even if everything doesn't go as planned
  • Balanced visa-friendly lease agreement
    providing equal rights and adding great flexibility to your stay
  • Deposit-free policy
    eliminating the financial burden of hefty upfront deposits
  • 100% money protection
    which guarantees your transactions are always secure and free from scams
  • 7 days a week support
    that is here for you throughout your whole rental experience
Stay Benefits*

By booking this property under 180 days, you'll also enjoy extended protection in the form of Stay Benefits - a unique offering backed by AXA! Here's what such packaging includes:

  • Liability insurance
    covering you in case you accidentally cause any damages
  • Assistance services
    for any potential issues during your stay, such as disruptions in internet service, utility faults (electricity, gas, heating), blocked-up door, or household appliance malfunctions

*Please note that these extraordinary Stay Benefits do not extend to reservations exceeding 6 months. For these longer-term stays, this landlord requires deposit-based coverage instead.

Stornierungsbedingungen
Strict (30-days)
You can cancel the reservation for free within 30 days before moving. Read more detailed cancelation policy.
All inclusive Preise. Bei Flatio zahlen Sie keine Kaution und es gibt auch keine versteckten Gebühren
Cancel for free. There is a Strict (30-days) cancelation policy for this offer. Read the cancelation policy
Move-in Guarantee. We'll cover a back-up accommodation up to 7 days if the property is not alright. Read more
Geprüfter Vertrag. Lesen Sie den Vertrag online und von Zuhause aus. Vertrag lesen
Availability of the offer
Check the available dates for this offer
Last updated 2 days ago
Über den Besitzer
BnBird H. 4.1
On Flatio since May 2020
Neighborhood hero
BnBird Homes is a Portuguese agency, specialized in managing rental properties. We have a wonderful team of people working to provide the best traveling experience in Portugal, where our guests can discover our country, its history and charm, from a more local perspective.
Mehr über den Besitzer
Haben Sie Fragen?
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BnBird usually responds to messages within 6 hours .

Wo Sie wohnen werden
Wohnungsumgebung besichtigen
Frequently asked questions for this offer
Was passiert nach der Resevierung der Wohnung?

Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.

Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.

Wie ist die Standardausstattung der Wohnung?
Alle Wohnungen bei Flatio sind persönlich von unserem Auditor geprüft und müssen bestimmte Standards erfüllen. Wir erfordern von den Besitzern komplett möblierte Wohnung und die Bereitstellung sauberer Bettwäsche und Handtücher für jeden neuen Mieter.
Was ist eine mittelfristige Vermietung?
Mittelfristige Vermietungen sind für 1 bis 6 Monate. Die meisten Besitzer vermieten langfristig oder nur für ein paar Tage. Eine mittelfristige Vermietung ohne Flatio zu finden, ist jedoch meistens nicht so einfach.
Kann ich den Mietvertrag vor der Reservierung der Wohnung durchlesen?

You can take a look at the contract in advance and online with every offer. After you sign it, you will find it in the application My Housing.

Dank der Vermittlung des Mietverhältnisses über FLATIO brauchen Sie keine Angst zu haben, dass der Vertrag für Sie ungünstig wäre. Unsere Verträge sind so geschrieben, dass Sie in Ruhe und ohne jegliche Sorgen wohnen können! Einige Besitzer bevorzugen ihre eigenen Verträge, die aber so gestaltet sind, dass sie unseren Bedingungen entsprechen.

Kann ich meine ausgewählte Unterkunft persönlich besichtigen, bevor ich den Mietvertrag unterschreibe?

Ihre Zeit ist kostbar. Aus diesem Grund haben wir unserer Plattform eine virtuelle Besichtigungsoption hinzugefügt, damit Sie einige der auf Flatio gelisteten Mietobjekte bequem von zu Hause aus sehen können.

Wenn für die von Ihnen gewählte Unterkunft keine virtuelle Tour verfügbar ist, können Sie Kontaktieren Sie den Vermieter und fragen Sie ihn, ob er bereit ist, Ihnen eine persönliche Führung durch die Mieteinheit zu geben.

In the event that you move in and the rented accommodation doesn't match the information on Flatio, let us know as soon as possible!

If the conditions for the withdrawal are met and the landlord can't fix the issue immediately, you have the option to withdraw from the lease agreement with a full refund. We'll also actively help you find an alternative accommodation and remain by your side until everything is fully resolved.

You can read the conditions and all details about our Move-in Guarantee in this article of our Help Center.

Welche Zahlungsmethoden kann ich benutzen?
Bei FLATIO können Sie auswählen, welche Zahlungsart Sie verwenden wollen. Sie können mit Karte bezahlen, über GoPay oder mittels Banküberweisung - Sie wählen einfach aus, was für Sie am bequemsten ist!
How can I cancel my reservation?

How you can cancel a reservation varies depending on what stage the reservation is in.

Is your reservation request still waiting for landlord approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!

However, suppose the owner has already approved your reservation request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the reservation before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the landlord accepts your reservation, their property is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.

Do you have an approved reservation and also a valid agreement? In order to cancel your reservation, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time and amount of refund depends on the type of cancelation policy).

6 Gründe sich für dieses Angebot zu entscheiden
Keine persönlichen Besichtigungen mehr, kein Stress und keine Enttäuschungen! Das gesamte Prozedere lösen Sie sofort.
Wir haben für Sie persönlich diese Wohnung und ihren Besitzer geprüft.
You get Flatio support for the whole duration of your rent.
Lesen Sie den ganzen Wohnvertrag noch vor der Reservierung.
Die Zahlung ist vollkommen sicher. Sie können auch mit Kartebezahlen.
Im Vergleich zu Immobilienbüros sparen Sie durchschnittlich € 500,-.
FAQ
Was passiert nach der Resevierung der Wohnung?

Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.

Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.

Wie ist die Standardausstattung der Wohnung?
Alle Wohnungen bei Flatio sind persönlich von unserem Auditor geprüft und müssen bestimmte Standards erfüllen. Wir erfordern von den Besitzern komplett möblierte Wohnung und die Bereitstellung sauberer Bettwäsche und Handtücher für jeden neuen Mieter.
Was ist eine mittelfristige Vermietung?
Mittelfristige Vermietungen sind für 1 bis 6 Monate. Die meisten Besitzer vermieten langfristig oder nur für ein paar Tage. Eine mittelfristige Vermietung ohne Flatio zu finden, ist jedoch meistens nicht so einfach.
Kann ich den Mietvertrag vor der Reservierung der Wohnung durchlesen?

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Wenn für die von Ihnen gewählte Unterkunft keine virtuelle Tour verfügbar ist, können Sie Kontaktieren Sie den Vermieter und fragen Sie ihn, ob er bereit ist, Ihnen eine persönliche Führung durch die Mieteinheit zu geben.

In the event that you move in and the rented accommodation doesn't match the information on Flatio, let us know as soon as possible!

If the conditions for the withdrawal are met and the landlord can't fix the issue immediately, you have the option to withdraw from the lease agreement with a full refund. We'll also actively help you find an alternative accommodation and remain by your side until everything is fully resolved.

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Welche Zahlungsmethoden kann ich benutzen?
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How can I cancel my reservation?

How you can cancel a reservation varies depending on what stage the reservation is in.

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However, suppose the owner has already approved your reservation request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the reservation before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the landlord accepts your reservation, their property is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.

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