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StayProtection + Stay Benefits

Quaint Colourful Apartment in City Center

2 Personen
1 Schlafzimmer
50 m2
WLAN
Ausstattung
avg. 752 
/ 30 Tage
inklusive Betriebskosten und Internet
StayProtection
Stay Benefits

Your stay in this property will be covered by our StayProtection package with Stay Benefits included! Read more

Wohnung zu vermieten - Prag 1 - Stare Mesto

Das Scenic Colorful Apartment befindet sich im historischen Herzen von Prag am Altstädter Ring hinter dem Altstädter Rathaus mit seiner astronomischen Uhr.

Geräumige und komfortable Wohnung im 2. Stock eines Gebäudes mit Aufzug. Es sind noch einige Stufen zu erklimmen.

Altstädter Ring-5 min zu Fuß
Karlsbrücke – 10 Minuten zu Fuß
St.-Nikolaus-Kirche - 20 Minuten zu Fuß
Wenzelsplatz - 20 Minuten zu Fuß

Die Nachbarschaft ist ruhig und still. Cafés und Restaurants in der Umgebung.

Das malerische farbenfrohe Apartment bietet ein Schlafzimmer mit Queensize-Bett und im Wohnzimmer können 1 oder 2 Zustellbetten aufgestellt werden, falls 3-4 Personen übernachten möchten.

Ideal vom Einzelreisenden bis zur Familie mit 2 Kindern.

Im Badezimmer finden Sie Badewanne und Dusche + WC.

Die Küche ist offen und zum Kochen geeignet.

Wohnung ist gut ausgestattet. Sie werden mit Bettwäsche, Handtüchern, Haartrockner, Bügeleisen und Bügelbrett ausgestattet.
Besteck, Wasserkocher, Kühlschrank, Mikrowelle und Spülmaschine finden Sie in der Küche!

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Equipment
Basic furniture
Sofabed
Sofa
Chair
Dining table
Coffee table
Desk
Wardrobe
Dresser
Walk-in closet
Cabinet
Mirror
Laundry essentials & Linen supplies
Fully prepared beds
Washing machine
Towels
Dryer machine
Iron
Ironing board
Clothes drying rack
Cleaning options
Sponge for dishes
Broom
Mop
Bucket
Dishwashing liquid
Cleaning cloth
All-purpose cleaner
Vacuum cleaner
Robotic vacuum cleaner
Regular cleaning service (included in rent)
Kitchen essentials
Utilities for eating
Utilities for cooking
Glasses
Mugs
Freezer
Fridge
Microwave oven
Oven
Dish washer
Electric kettle
Toaster
Blender
Coffee maker
Electronic devices
Air conditioning
Mobile air conditioning
Apple TV
Chromecast
TV
Beamer/projector
Hairdryer
Water heater (boiler)
Slow cooker
Hotplate
Gas cooker
Wine cooler
Ice maker
Playstation
Xbox
Nintendo
Other gaming console
Robotic lawn mover
Lawn mover
Printer
Scanner
Building matters
Balcony
Terrace
Central heating
Electric heating
Something for the kids
Baby crib
Bed for children
High chair
Electronic babysitter
Breath monitor
Stroller
Toilet seat
Potty
Baby bath
Changing table
Stool
Toys
Playground (outdoor)
Security features
Security lock
Security enter door
Smoke detector
CO detector
Vault
Standard door lock
Mosquito net
Window insect screens
First-aid kit
Subscriptions (included in price)
Cable TV
Netflix
HBO MAX
Amazon Prime
Apple TV+
Disney+
Hulu
YouTube TV
Spotify
Breakfast
Something little bit extra
Fireplace
Billiard
Barbecue
Swimming pool
Wooden barrel hot tub
Jetted whirlpool hot tub (jacuzzi)
Sauna
Garage
Bikes
Accessibility
Wheelchair access
Elevator
Shower grab bar
Shower seat
Shower chair
Stair lift
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Zimmer und Ausstattung
Shower icon
Bedroom
12 m2
Not walk-through
Show equipment
Living room icon
Wohnzimmer
Kitchen icon
Küche
Mietbedingungen
Miete und Betriebskosten When will I pay what?
752 
Kaution
0 
Betriebskosten und Internet
alles inklusive
Servicegebühr
Verfügbar ab
Min. Mietdauer
14 Tage
Maximal rent length
unlimited
Verfügbar ab
20.04.2024
Regeln
Rauchen verboten
Haustiere verboten
Parties not allowed
Move-in and move-out times
Move-in time
15:00
Move-out time
10:00
StayProtection for Tenants

Every time you rent through Flatio, you're automatically covered by our StayProtection package.

  • Move-in Guarantee
    ensuring you'll always have a place to stay, even if everything doesn't go as planned
  • Balanced visa-friendly lease agreement
    providing equal rights and adding great flexibility to your stay
  • Deposit-free policy
    eliminating the financial burden of hefty upfront deposits
  • 100% money protection
    which guarantees your transactions are always secure and free from scams
  • 7 days a week support
    that is here for you throughout your whole rental experience
Stay Benefits*

By booking this property, you'll also enjoy extended protection in the form of Stay Benefits - a unique offering backed by AXA! Here's what such packaging includes:

  • Liability insurance
    covering you in case you accidentally cause any damages
  • Assistance services
    for any potential issues during your stay, such as disruptions in internet service, utility faults (electricity, gas, heating), blocked-up door, or household appliance malfunctions
Stornierungsbedingungen
Friendly (7-days)
You can cancel the reservation for free within 7 days before moving. Read more detailed cancelation policy.
All inclusive Preise. Bei Flatio zahlen Sie keine Kaution und es gibt auch keine versteckten Gebühren
Cancel for free. There is a Friendly (7-days) cancelation policy for this offer. Read the cancelation policy
Move-in Guarantee. We'll cover a back-up accommodation up to 7 days if the property is not alright. Read more
Geprüfter Vertrag. Lesen Sie den Vertrag online und von Zuhause aus. Vertrag lesen
Reviews
Landlord
Accommodation
Neighborhood safety
Services nearby
Public transport
Tenant photo
The apartment was good!
Neighborhood
The apartment was in the best location!
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You must visit La casa blu for mexican food and kavarna elvira for coffee
Bewertet am: 02.04.2022
Length of stay: 2 Monaten
Tenant photo
Great aopartment, very helpful owner
Bewertet am: 03.02.2022
Length of stay: 21 Tagen
Tenant photo
This is going to be a lengthy detailed review of my 5 month stay at Daniel's apartment in Prague 1 Old Town on Flatio so here we go.

Cons:
1.) Noise= every day noise! Street noise, construction, hammering drilling about every day there was noise.
2.) Smell= The stinky smell of the outside hall of trash and cigarettes mixed with the restaurant below.
3.) Furnishings= The furnishings are very outdated and dirty need updating. The flooring is in very bad shape super scuffed up so bad you cant even tell if its clean or dirty!
4.) Dirty= When I moved in the floor was dirty, kitchen counter tops dirty caked in white powder, grease all around the stove top, shower had thick grime built up that took me a hour to clean.
5.) Not family friendly= the bottom floor of the apartment building is a hotel like hostel tenants come and go and leave trash are dirty and loud. Had to call the cops one night for noise after hours and neighbors not friendly.
6.) Landlord= He was trying to get me to pay for his apartment repairs not caused by me. This was all brought to my attention a couple weeks before I moved out how convenient! Landlord sending me many messages borderline harassment. Daniel mentioned money and looking forward to going back to work soon I am assuming it is the lack of funds he has. Overall Daniel is a poor Landlord too worried about money and does not care about his tenants!

PROS:
1.) Location
2.) Cost of rent at the time during the pandemic was low but not anymore its pretty much doubled and overpriced now.
3.) Stable internet

I moved in early February (during covid pandemic) everything was nice and quiet as expected just some traffic noise as the living room and bedroom windows are facing the street. The room is on the 3rd floor so the very cold winter wasn't too bad heaters worked. The windows in the apartment are about as old as the building 100 years old and very poor insolation. When I first moved in about half of the windows were not close all the way letting in below freezing temperatures I was trying to figure out why the apartment was not warming up and found the reason. One of the windows had a handle missing creating a hole letting the freezing air pour in I contacted the landlord to have it repaired he sent a handy man to fix it no problem but am wondering how this was overlooked and not fixed before I moved in.

There are issues with this apartment and the location but the biggest issue I had was the NOISE so much noise! At first when I moved in it was quiet due to it being February no tourists and a pandemic but once the weather started to warm up and tourists poured back in there seemed to be noise every night. About 10 days after moving in I was woken up at 7:30 am with loud drilling and hammering which sounded like right above me. The drilling was so bad the walls were shaking vibrating this went on for a month! When I called my landlord asking if he knew there was going to be construction he denied everything which I find to be a lie as he had to of been given a noticed about construction in the building were he owns a apartment.

The construction was so loud couldn't even hear the tv and forced me out of my own home with my two 4 year old kids it was unbearable and keep in mind this is dead winter freezing out. The landlord could care less and was very annoyed with my complaints even got angry at me arguing with me on the phone absolutely awful experience. The street right in front of the apartment was being paved for weeks would wake up to the smell of asphalt and loud machinery right outside my window. I had strangers coming inside the apartment building knocking on my door asking to talk to me about a apartment for auction next door to me and others ringing my intercom very annoying. One person wasn't even wearing a mask and was asking me to open the door this was back when covid was very bad.

Overall a poor experience I do not recommend Daniel as a Landlord or this apartment. I do not recommend living in Prague 1 old town area it is dirty, loud and smells.
Neighborhood
Very loud, smells, unfriendly locals not family friendly. Convenient to public transport and shops.
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Any place outside of Old town Prague 1
Bewertet am: 15.07.2021
Length of stay: 5 Monaten
Availability of the offer
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Über den Besitzer
Daniel M. 4.5
On Flatio since October 2020
Neighborhood hero
Experienced host
Spanish guy living and working in Prague. I love international and multi-cultural enviroment. I will be glad to show you magic of this city.
Mehr über den Besitzer
Wo Sie wohnen werden
Wohnungsumgebung besichtigen
Parking - paid
5 Minuten
U-Bahn
5 Minuten
Öffentliche Verkehrsmittel
2 Minuten
Nachtbus
5 Minuten
Lebensmittelgeschäft
3 Minuten
Hauptbahnhof
15 Minuten
Bar
1 Minute
Restaurant
1 Minute
Tanzklub
2 Minuten
Post
8 Minuten
Krankenhaus
20 Minuten
Notdienst
20 Minuten
Apotheke
8 Minuten
Frequently asked questions for this offer
Was passiert nach der Resevierung der Wohnung?

Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.

Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.

Wie ist die Standardausstattung der Wohnung?
Alle Wohnungen bei Flatio sind persönlich von unserem Auditor geprüft und müssen bestimmte Standards erfüllen. Wir erfordern von den Besitzern komplett möblierte Wohnung und die Bereitstellung sauberer Bettwäsche und Handtücher für jeden neuen Mieter.
Was ist eine mittelfristige Vermietung?
Mittelfristige Vermietungen sind für 1 bis 6 Monate. Die meisten Besitzer vermieten langfristig oder nur für ein paar Tage. Eine mittelfristige Vermietung ohne Flatio zu finden, ist jedoch meistens nicht so einfach.
Kann ich den Mietvertrag vor der Reservierung der Wohnung durchlesen?

You can take a look at the contract in advance and online with every offer. After you sign it, you will find it in the application My Housing.

Dank der Vermittlung des Mietverhältnisses über FLATIO brauchen Sie keine Angst zu haben, dass der Vertrag für Sie ungünstig wäre. Unsere Verträge sind so geschrieben, dass Sie in Ruhe und ohne jegliche Sorgen wohnen können! Einige Besitzer bevorzugen ihre eigenen Verträge, die aber so gestaltet sind, dass sie unseren Bedingungen entsprechen.

Kann ich meine ausgewählte Unterkunft persönlich besichtigen, bevor ich den Mietvertrag unterschreibe?

Ihre Zeit ist kostbar. Aus diesem Grund haben wir unserer Plattform eine virtuelle Besichtigungsoption hinzugefügt, damit Sie einige der auf Flatio gelisteten Mietobjekte bequem von zu Hause aus sehen können.

Wenn für die von Ihnen gewählte Unterkunft keine virtuelle Tour verfügbar ist, können Sie Kontaktieren Sie den Vermieter und fragen Sie ihn, ob er bereit ist, Ihnen eine persönliche Führung durch die Mieteinheit zu geben.

In the event that you move in and the rented accommodation doesn't match the information on Flatio, let us know as soon as possible!

If the conditions for the withdrawal are met and the landlord can't fix the issue immediately, you have the option to withdraw from the lease agreement with a full refund. We'll also actively help you find an alternative accommodation and remain by your side until everything is fully resolved.

You can read the conditions and all details about our Move-in Guarantee in this article of our Help Center.

Welche Zahlungsmethoden kann ich benutzen?
Bei FLATIO können Sie auswählen, welche Zahlungsart Sie verwenden wollen. Sie können mit Karte bezahlen, über GoPay oder mittels Banküberweisung - Sie wählen einfach aus, was für Sie am bequemsten ist!
How can I cancel my reservation?

How you can cancel a reservation varies depending on what stage the reservation is in.

Is your reservation request still waiting for landlord approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!

However, suppose the owner has already approved your reservation request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the reservation before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the landlord accepts your reservation, their property is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.

Do you have an approved reservation and also a valid agreement? In order to cancel your reservation, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time and amount of refund depends on the type of cancelation policy).

6 Gründe sich für dieses Angebot zu entscheiden
Keine persönlichen Besichtigungen mehr, kein Stress und keine Enttäuschungen! Das gesamte Prozedere lösen Sie sofort.
Wir haben für Sie persönlich diese Wohnung und ihren Besitzer geprüft.
You get Flatio support for the whole duration of your rent.
Lesen Sie den ganzen Wohnvertrag noch vor der Reservierung.
Die Zahlung ist vollkommen sicher. Sie können auch mit Kartebezahlen.
Im Vergleich zu Immobilienbüros sparen Sie durchschnittlich € 500,-.
FAQ
Was passiert nach der Resevierung der Wohnung?

Nach Absenden des Reservierungsantrags erhält der Besitzer eine Nachricht, dass Sie sich für die Wohnung interessieren. Von diesem Moment an hat der Besitzer 24 Stunden Zeit Ihnen den Antrag zu genehmigen oder abzulehnen.

Die Wohnungsbesitzer werden sich vor allem für Ihr Profil interessieren. Deshalb ist es gut, alle nötigen Informationen anzugeben, ein neues Foto beizufügen, oder sogar ein Video aufzunehmen. Damit gewinnen Sie für den Besitzer an Attraktivität und dieser genehmigt Ihre Reservierung mit größerer Wahrscheinlichkeit.

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Alle Wohnungen bei Flatio sind persönlich von unserem Auditor geprüft und müssen bestimmte Standards erfüllen. Wir erfordern von den Besitzern komplett möblierte Wohnung und die Bereitstellung sauberer Bettwäsche und Handtücher für jeden neuen Mieter.
Was ist eine mittelfristige Vermietung?
Mittelfristige Vermietungen sind für 1 bis 6 Monate. Die meisten Besitzer vermieten langfristig oder nur für ein paar Tage. Eine mittelfristige Vermietung ohne Flatio zu finden, ist jedoch meistens nicht so einfach.
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