Your stay in this living space will be covered by our StayProtection package with Stay Benefits included! Read more
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Welcome to Gonzalo's Guest! To ensure a pleasant stay for everyone, please adhere to the following house rules:
Documentation Required: A valid passport and address must be provided upon confirming the booking. Failure to provide this information will result in the cancellation of your check-in.
Rental Agreement: A rental agreement must be signed and returned after the reservation is made. It is mandatory to complete this contract to proceed with the reservation. Failure to sign and return the agreement will result in the cancellation of your reservation.
Lost or Damaged Keys: Charges will apply for any lost or damaged keys or parking remotes.
Property Access: Gonzalo's Guest reserves the right to enter and inspect the apartment or show it to potential tenants any day of the week between 9 am and 6 pm. Guests will be informed via email at least one day in advance.
Non-Smoking Policy: Smoking is strictly prohibited in both indoor and outdoor areas of the unit and building. Violations may result in cleaning costs. Please inform us of any smoke damage from neighbors.
Guest Responsibility: Guests assume full responsibility for accidents, injuries, and illnesses that occur on the premises. Personal liability insurance is recommended.
Check-Out Procedures: At check-out, guests must vacate the unit, parking, and storage, leaving keys and furnishings in the same condition as at check-in, minus reasonable wear and tear. Gonzalo's Guest may enter the home after check-out to remove all remaining personal belongings, with the guest liable to pay:
Two times the monthly rent
Damages sustained by Gonzalo's Guest
Gonzalo's Guest's cost recovery and attorney fees
Noise Pollution: Gonzalo's Guest cannot control or bear responsibility for noise pollution on the street or near the apartment. Relocation due to noise or other reasons will incur a fee equal to half a month's rent.
Extensions: Extensions are based on pricing and availability of the unit at the time of the request. All extensions must be finalized 24 hours before the original move-out date.
Last-Minute Reservations: For same-day move-ins, we must receive all guest contacts, ID copies, and background checks before 10:30 am local time. If received later, move-in may be delayed to the next day at 4:00 pm due to scheduling conflicts.
Late Check-In Fee: Any check-in after 9:00 pm will incur an additional fee of 30 euros.
Willkommen bei Gonzalo's Guest! Um einen angenehmen Aufenthalt für alle zu gewährleisten, halten Sie sich bitte an die folgenden Hausregeln:
Erforderliche Unterlagen: Ein gültiger Reisepass und die Adresse müssen bei der Buchungsbestätigung vorgelegt werden. Wenn Sie diese Informationen nicht zur Verfügung stellen, wird Ihr Check-in storniert.
Mietvertrag: Nach der Reservierung muss ein Mietvertrag unterzeichnet und zurückgeschickt werden. Das Ausfüllen dieses Vertrags ist zwingend erforderlich, um mit der Reservierung fortzufahren. Wenn Sie den Vertrag nicht unterschreiben und zurücksenden, wird Ihre Reservierung storniert.
Verlorene oder beschädigte Schlüssel: Für verlorene oder beschädigte Schlüssel oder Parkfernbedienungen werden Gebühren erhoben.
Zugang zum Eigentum: Gonzalo's Guest behält sich das Recht vor, das Apartment zu betreten und zu inspizieren oder es potentiellen Mietern an jedem Tag der Woche zwischen 9 und 18 Uhr zu zeigen. Die Gäste werden mindestens einen Tag im Voraus per E-Mail informiert.
Nicht-Raucher Politik: Das Rauchen ist sowohl in den Innen- als auch in den Außenbereichen der Wohnung und des Gebäudes streng verboten. Zuwiderhandlungen können zu Reinigungskosten führen. Bitte informieren Sie uns über eventuelle Rauchschäden durch Nachbarn.
Verantwortung der Gäste: Die Gäste übernehmen die volle Verantwortung für Unfälle, Verletzungen und Krankheiten, die auf dem Gelände auftreten. Eine private Haftpflichtversicherung wird empfohlen.
Check-Out-Verfahren: Beim Auschecken müssen die Gäste die Wohnung, den Parkplatz und den Abstellraum räumen und die Schlüssel und die Möbel im gleichen Zustand wie beim Einchecken zurücklassen, abzüglich angemessener Abnutzung. Gonzalo's Guest kann die Wohnung nach dem Check-out betreten, um alle verbleibenden persönlichen Gegenstände zu entfernen, wobei der Gast die Kosten zu tragen hat:
Das Zweifache der Monatsmiete
Von Gonzalos Gast erlittene Schäden
Kostendeckung und Anwaltskosten von Gonzalo's Guest
Lärmbelästigung: Gonzalo's Guest kann die Lärmbelästigung auf der Straße oder in der Nähe der Wohnung weder kontrollieren noch dafür verantwortlich sein. Bei einem Umzug wegen Lärmbelästigung oder aus anderen Gründen wird eine Gebühr in Höhe einer halben Monatsmiete erhoben.
Verlängerungen: Verlängerungen basieren auf dem Preis und der Verfügbarkeit der Wohnung zum Zeitpunkt der Anfrage. Alle Verlängerungen müssen 24 Stunden vor dem ursprünglichen Auszugsdatum abgeschlossen sein.
Last-Minute-Reservierungen: Für den Einzug am selben Tag müssen alle Gästekontakte, Ausweiskopien und Zuverlässigkeitsüberprüfungen vor 10:30 Uhr Ortszeit bei uns eingehen. Wenn sie später eingehen, kann sich der Einzug aufgrund von Terminkonflikten bis zum nächsten Tag um 16:00 Uhr verzögern.
Gebühr für verspätetes Einchecken: Für jeden Check-in nach 21:00 Uhr wird eine zusätzliche Gebühr von 30 Euro erhoben.
Every time you rent through Flatio, you're automatically covered by our StayProtection package.
By booking this living space, you'll also enjoy extended protection in the form of Stay Benefits - a unique offering backed by AXA! Here's what such packaging includes:
Gonzalo's usually responds to messages within 19 hours .
Once you send a booking request, the host is notified that you are interested in their listing. From that moment, they have 24 hours to approve or reject your booking.
Hosts are mainly interested in the profile of their guest. Do not forget to fill in all necessary information, add your profile picture, or even make a short video about yourself. Doing that will make you more attractive for the owner and your booking will more likely get approved.
You can take a look at the contract in advance and online with every listing. After you sign it, you will find it in the application My Housing.
While arranging a contract on Flatio, you do not have to worry that it could be disadvantageous for you. Our contracts are made so that we avoid all problems! All of them are the same, used by all the hosts on Flatio.
Ihre Zeit ist kostbar. Deshalb haben wir unsere Plattform um eine virtuelle Besichtigungsmöglichkeit erweitert, mit der Sie einige der auf Flatio gelisteten Unterkünfte bequem von zu Hause aus besichtigen können.
Wenn für die von Ihnen gewählte Unterkunft keine virtuelle Besichtigung möglich ist, können Sie unter den Vermieter kontaktieren und ihn fragen, ob er bereit ist, Ihnen eine persönliche Besichtigung der Mieteinheit zu ermöglichen.
Für den Fall, dass Sie einziehen und die gemietete Unterkunft nicht mit den Angaben auf Flatio übereinstimmt, informieren Sie uns so schnell wie möglich!
Wenn die Bedingungen für den Rücktritt erfüllt sind und der Vermieter das Problem nicht sofort beheben kann, haben Sie die Möglichkeit, bei voller Rückerstattung vom Mietvertrag zurückzutreten. Außerdem helfen wir Ihnen aktiv bei der Suche nach einer alternativen Unterkunft und bleiben an Ihrer Seite, bis alles vollständig geklärt ist.
Die Bedingungen und alle Details zu unserer Einzugsgarantie können Sie unter in diesem Artikel unseres Help Centers nachlesen.
How you can cancel a booking varies depending on what stage the booking is in.
Is your booking request still waiting for host approval? Then you can simply cancel it directly from your My Housing web app!
However, suppose the owner has already approved your booking request, and you are no longer interested in it. In that case, you can still cancel the booking before you sign the lease agreement. Just consider that you should do this only in essential cases. Because when the host accepts your booking, the living space is stopped being advertised, and they can lose the chance to rent their property to someone else.
Do you have an approved booking and also a valid agreement? In order to cancel your booking, contact Flatio customer support well in advance of your contract beginning (the specific time and amount of refund depends on the type of cancelation policy).
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